TEMEL ASKERDE

Tabur´a yeni bir ingiliz komutan gelmis ve askerleri toplayarak bir

konusma yapacagini belirtmis. Bütün askerler toplanmislar ve komutan

baslamis konusmaya:

- Bugün tanismak için sizleri buraya topladim. Benim adim Peter,

soyadim Kırç. Tekrar ediyorum, Kırç. Arada R var. Sakın ola diliniz

sürçmesin çok fena yaparim. Herkes iyice ezberlesin hata istemem !

Askerler dagilmislar ve herkes "Arada R var, arada R var" diye

içinden ezbere koyulmus.

Komutan ise bu konuda ne kadar hassas oldugunu göstermek için

sagda solda gördügü askere soruyormus:

- Sen

- Emredin komutanım!

- Soyadim ne benim ?!

- Kirç komutanim.

- Aferin ! İşinin basina !

Komutan böyle böyle hergün bir kaç kere soyadini soruyor ancak

kimse sasirmiyormus.

Laz ise bu konuda çok sanciliymis.

Ya birgün piyango kendisine çikarsa ve sasirirsa diye daralip

dururmus. Nihayet birgün tören esnasinda komutan aniden arkasina

dönmüs ve Laz'i isaret ederek

- Sen ! Soyadim ne benim ?!

Laz heyecandan konusamiyor, nutku tutulmus.Yaprak gibi

sallanmaya baslamis.

Komutan gayet sinirli

- Sana söylüyorum, cevap ver, asabimi bozma !

Hemen arkasindaki arkadasi bakmis Laz'in basi belaya girecek

hemen fisildamis :

- Arada R var, arada R var...

Bunun üzerine Laz cevap vermis:

- Gört !!!